Fizikatanár-képzés

Publikációk

Szerzők Megjelenés éve Megjelenés nyelve Kiadvány címe Tudományos besorolás (Q,,Q2, D1, stb.)  Elérhetőség Egyéb megjegyzés
D. Schnider, M. Hömöstrei 2023 Angol Exoplanets: an easy, practice-oriented and fun project with Arduino Q2 https://doi.org/10.1088/1361-6552/ace1c9 Physics Education
D. Schnider, M. Hömöstrei 2023 Angol Classroom experimentation – Arduino projects to teach electromagnetism konf. https://doi:10.1088/1742-6596/2693/1/012015 J. Phys.: Conf. Ser
D. Schnider, M. Hömöstrei 2023 Angol Electrical conductance lab: a low-cost, simple and useful project with Arduino Q2 https://doi.org/10.1088/1361-6552/acf817  Physics Education
M. Vavrik, G. Vári, P. Jenei 2023 Angol The simplest schlieren imaging using a smartphone Q2 https://doi.org/10.1119/5.0162015   The Physics Teacher
M. Hömöstrei, B.N. Nagy, D. Schnider 2023 Angol Mechanically-generated random numbers in high school Q2 https://doi.org/10.1119/5.0085630  The Physics Teacher
D. Schnider, M. Hömöstrei 2023 Angol The Influence of Arduino-based Student Experimentation on the Development of Students' Skills and Competences nincs https://doi.org/10.1007/978-3-031-44312-1_14  Physics Teacher Education. Challenges in Physics Education. 
D. Schnider, M. Hömöstrei 2024 Angol Arduino-supported kinematics measurements Q2 https://doi.org/10.1088/1361-6552/ad672a Physics Education
D. Schnider, M. Hömöstrei 2024 Magyar Kompetenciafejlesztő fizikatanítás: vezetőképesség-vizsgálat Arduinóval – egy fizikaórai projekt nincs   Fizikai Szemle
             
Kutatócsoport által írt, kutatási tervhez nem szorosan kapcsolódó publikációk
Z. Csernovszky, Á. Horváth 2023 Magyar Alacsony hõmérsékletű γ-Stirling-motor tesztelése nincs   Fizikai Szemle
T. Radnai, T. Tóthné Juhász, A. Juhász, P. Jenei 2023 Angol A simulation experiment using Algodoo: what force makes a car accelerate and what does the acceleration depend on? Q2 https://doi.org/10.1119/5.0059836 The Physics Teacher
K. Tóth,M. Michelini, P. Bitzenbauer 2024 Angol Exploring the effect of a phenomenological teaching-learning sequence on lower secondary school students' views of light polarisation Q2 https://doi.org/10.1088/1361-6552/ad2b9f Physics Education
Hennig, F., Tóth, K., Förster, M., & Bitzenbauer, P. 2024 Angol A new teaching-learning sequence to promote secondary school students' learning of quantum physics using Dirac notation Q2 https://doi.org/10.1088/1361-6552/ad353d Physics Education
K. Tóth, M. Michelini, P. Bitzenbauer 2024 Angol From light polarization to quantum physics: Supporting lower secondary school students’ transition from gestalt to functional thinking Q2 https://doi.org/10.29333/ejmste/14587 EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education
K. Tóth 2024 Angol Dirac's approach to quantum mechanics in physics teacher education: From linear to circular polarisation. nincs https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012023 Journal of Physics: Conference Series
Hennig, F., Tóth, K., Veith, J., & Bitzenbauer, P.  2024 Angol Mathematical sense making of quantum phenomena using Dirac notation: Its effect on secondary school students’ functional thinking about photons D1 (fizika) https://doi.org/10.1140/epjqt/s40507-024-00161-9 EPJ Quantum Technology

 

Tananyagok

1) Schnider Dorottya és Hömöstrei Mihály: Kinematika feladatok Arduinóval: Mérési és grafikus feladatok az alapozó fizikaórákra

2) Dorottya Schnider and Mihály Hömöstrei: Kinematics exercises with Arduino: Measurement and graphics exercises for preparatory physics lessons

 

 

 

 

 

 


Publikációk

Szerzők Megjelenés éve Megjelenés nyelve Kiadvány címe Tudományos besorolás (Q,,Q2, D1, stb.)  Elérhetőség Egyéb megjegyzés
D. Schnider, M. Hömöstrei 2023 Angol Exoplanets: an easy, practice-oriented and fun project with Arduino Q2 https://doi.org/10.1088/1361-6552/ace1c9 Physics Education
D. Schnider, M. Hömöstrei 2023 Angol Classroom experimentation – Arduino projects to teach electromagnetism konf. https://doi:10.1088/1742-6596/2693/1/012015 J. Phys.: Conf. Ser
D. Schnider, M. Hömöstrei 2023 Angol Electrical conductance lab: a low-cost, simple and useful project with Arduino Q2 https://doi.org/10.1088/1361-6552/acf817  Physics Education
M. Vavrik, G. Vári, P. Jenei 2023 Angol The simplest schlieren imaging using a smartphone Q2 https://doi.org/10.1119/5.0162015   The Physics Teacher
M. Hömöstrei, B.N. Nagy, D. Schnider 2023 Angol Mechanically-generated random numbers in high school Q2 https://doi.org/10.1119/5.0085630  The Physics Teacher
D. Schnider, M. Hömöstrei 2023 Angol The Influence of Arduino-based Student Experimentation on the Development of Students' Skills and Competences nincs https://doi.org/10.1007/978-3-031-44312-1_14  Physics Teacher Education. Challenges in Physics Education. 
D. Schnider, M. Hömöstrei 2024 Angol Arduino-supported kinematics measurements Q2 https://doi.org/10.1088/1361-6552/ad672a Physics Education
D. Schnider, M. Hömöstrei 2024 Magyar Kompetenciafejlesztő fizikatanítás: vezetőképesség-vizsgálat Arduinóval – egy fizikaórai projekt nincs   Fizikai Szemle
             
Kutatócsoport által írt, kutatási tervhez nem szorosan kapcsolódó publikációk
Z. Csernovszky, Á. Horváth 2023 Magyar Alacsony hõmérsékletű γ-Stirling-motor tesztelése nincs   Fizikai Szemle
T. Radnai, T. Tóthné Juhász, A. Juhász, P. Jenei 2023 Angol A simulation experiment using Algodoo: what force makes a car accelerate and what does the acceleration depend on? Q2 https://doi.org/10.1119/5.0059836 The Physics Teacher
K. Tóth,M. Michelini, P. Bitzenbauer 2024 Angol Exploring the effect of a phenomenological teaching-learning sequence on lower secondary school students' views of light polarisation Q2 https://doi.org/10.1088/1361-6552/ad2b9f Physics Education
Hennig, F., Tóth, K., Förster, M., & Bitzenbauer, P. 2024 Angol A new teaching-learning sequence to promote secondary school students' learning of quantum physics using Dirac notation Q2 https://doi.org/10.1088/1361-6552/ad353d Physics Education
K. Tóth, M. Michelini, P. Bitzenbauer 2024 Angol From light polarization to quantum physics: Supporting lower secondary school students’ transition from gestalt to functional thinking Q2 https://doi.org/10.29333/ejmste/14587 EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education
K. Tóth 2024 Angol Dirac's approach to quantum mechanics in physics teacher education: From linear to circular polarisation. nincs https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012023 Journal of Physics: Conference Series
Hennig, F., Tóth, K., Veith, J., & Bitzenbauer, P.  2024 Angol Mathematical sense making of quantum phenomena using Dirac notation: Its effect on secondary school students’ functional thinking about photons D1 (fizika) https://doi.org/10.1140/epjqt/s40507-024-00161-9 EPJ Quantum Technology

 

Tananyagok

1) Schnider Dorottya és Hömöstrei Mihály: Kinematika feladatok Arduinóval: Mérési és grafikus feladatok az alapozó fizikaórákra

2) Dorottya Schnider and Mihály Hömöstrei: Kinematics exercises with Arduino: Measurement and graphics exercises for preparatory physics lessons