Fizikatanár-képzés

TDK és szakdolgozati témák

Szakmódszertanos kollégáink szeretettel várják a szakdolgozati, vagy TDK témát kereső hallgatókat. Ha bármelyik téma felkeltette az érdeklődést, akkor forduljanak a témavezetőhöz bizalommal.

 
Schnider Dorottya
 
  1. Gondolkodás-és kompetenciafejlesztés a fizikaórán; cselekvésközpontú fizikaoktatás
  2. Változatos módszerek, játékos fizikafeladatok
  3. Tanulói projektek és kutatások

 

Tóth Kristóf

  1. Kvantummechanika tanítása kétvölgyű potenciálgödrön keresztül
  2. Fénypolarizáció az iskolában
  3. Elektromos mező tanítása

 

Dr. Hömöstrei Mihály

  1. Sùrlódó oszcsillátor: számolj, építs és mérj
  2. Pörgö hangcsö: hallható sebesség
  3. Üvegházhatás: mérd a láthatatlant
  4. Lézerhang: pöcköléstöl a beszédfelismerésig

 

Dr. Jenei Péter

  1. Az elmúlt 20 év fizika szakmódszertani TDK dolgozatainak és szakdolgozatainak elemzése (témák kategorizálása, trendek vizsgálata, áttekintés a legfontosabb eredményekről)
  2. Szimulációs programok használata a fizikaoktatásban
  3. Adatgyűjtők alkalmazása demonstrációs és tanulói kísérletekben.
  4. Mobillabor fejlesztés (egyszerű, könnyen szállítható eszközök használatával bemutatható tematikus kísérletek)
  5. Gondolkodásfejlesztés fizikafeladatokon keresztül (avagy miért érdemes mindenkinek fizikát tanulni)


 

 

 

 


TDK és szakdolgozati témák

Szakmódszertanos kollégáink szeretettel várják a szakdolgozati, vagy TDK témát kereső hallgatókat. Ha bármelyik téma felkeltette az érdeklődést, akkor forduljanak a témavezetőhöz bizalommal.

 
Schnider Dorottya
 
  1. Gondolkodás-és kompetenciafejlesztés a fizikaórán; cselekvésközpontú fizikaoktatás
  2. Változatos módszerek, játékos fizikafeladatok
  3. Tanulói projektek és kutatások

 

Tóth Kristóf

  1. Kvantummechanika tanítása kétvölgyű potenciálgödrön keresztül
  2. Fénypolarizáció az iskolában
  3. Elektromos mező tanítása

 

Dr. Hömöstrei Mihály

  1. Sùrlódó oszcsillátor: számolj, építs és mérj
  2. Pörgö hangcsö: hallható sebesség
  3. Üvegházhatás: mérd a láthatatlant
  4. Lézerhang: pöcköléstöl a beszédfelismerésig

 

Dr. Jenei Péter

  1. Az elmúlt 20 év fizika szakmódszertani TDK dolgozatainak és szakdolgozatainak elemzése (témák kategorizálása, trendek vizsgálata, áttekintés a legfontosabb eredményekről)
  2. Szimulációs programok használata a fizikaoktatásban
  3. Adatgyűjtők alkalmazása demonstrációs és tanulói kísérletekben.
  4. Mobillabor fejlesztés (egyszerű, könnyen szállítható eszközök használatával bemutatható tematikus kísérletek)
  5. Gondolkodásfejlesztés fizikafeladatokon keresztül (avagy miért érdemes mindenkinek fizikát tanulni)